måndag 2 maj 2011

Ett helt år!

Det har varit ett turbulent år, mycket har varit positivt. Men mycket har även varit negativt! 
Man är faktiskt starkare än vad man tror, man klarar saker när man inte tror att man kan och orkar.
Jag har mött snälla människor, skapat nya kontakter, vågat tro mer på mig själv än jag någonsin gjort förut.
Jag har gråtit så många tårar, jag har förlorat människor som jag kommer att sakna så länge jag lever. Men allt handlar om vilka val man gör.

Jag har förstått att människor kan vara genomfalska! Jag har insett att människor drar sig undan när det blir för jobbigt. Jag har mött kärleken i mitt liv. Jag har förstått att även jag har gjort saker som sårat folk i min omgivning. 

Jag har fått sakna min dotter varannan vecka, i snart ett år. Det har tagit mest på krafterna. Men jag tog det valet, eftersom jag visste att det va bäst så... För allas bästa.
Jag har aldrig hatat så mycket i mitt liv, inte heller älskat så mycket.
Jag har aldrig varit så trött och slut i hela mitt liv, samtidigt som jag har haft oändliga krafter.
Jag har flyttat, fixat det mesta själv, men även fått hjälp från andra , vilket jag uppskattar ofantligt mycket!
Tack Ida och Janne för att jag fick bo hos er när jag behövde det som mest!

Man måste  förstå sina egna brister och fel, innan man kan göra nått åt saken. Och det är precis det jag har gjort. Det går sakta men säkert framåt, och jag tar emot all hjälp jag kan få.
Jag är långt ifrån perfekt, och jag försöker för varje dag säga till mig själv att jag duger som jag är, trots mina brister. 

Jag är så lyckligt lottad över att jag har en sån fin familj och fina vänner. Tack för att ni finns!


1 kommentar:

  1. Underbart vackert skrivet det Du delar med Dig av här. Många är lyckligt lottade att ha Dig som vän. Din familj, Jens, Alexander och Engla är lyckligt lottade som har Dig.

    Jag, som Din pappa, är väldigt lyckligt lottad att ha en dotter som Dig, jag är väldigt stolt över Dig, över Din styrka, att Du är duktig i det Du gör - och att Du gör så många glada och lyckliga. Jag älskar Dig, min dotter, såsom jag älskar Matilda, mina andra dotter. Jag är stolt över Er båda två.

    Så stolt över Dig, Jens, Alexander och Engla. Så glad att Du genom Dig styrka tagit Dig genom dysterhet, och att Du är lycklig, och jag är glad över Jens som gjort Dig lycklig, och att Du är en duktig mamma och Jens en duktig pappa. Jag är och över Dina vänner, som visar att de är verkliga vänner, äkta vänner, genuina vänner.

    Tack min dotter för att Du finns. Tack till Din familj. Tack till Dina vänner. Kramar Pappa

    SvaraRadera