onsdag 18 maj 2011

Sommar

Ja tänk...att snart så är det sommar? PÅ RIKTIGT? ....
ja tyckte nyss att snön låg vit på marken, och att bilföret var sämst. Men nu är den borta *tjohooo*.

Det är nu jag vaknar till liv, det är nu energin byggs upp igen. För ja är som en Björn på vintern, vill helst bara sova bort den. Men å andra sidan, det är ju klart att julen och allt de dära är underbart. Men de blir för mkt vinter!

SÅ VÄLKOMMEN SOMMAR, du är efterlängtad!

Jag stod och beundrade alla träden som börjat slå ut, lyssnade på alla fåglar som kvittrade...det är inte bara jag som vaknar till liv.

Jag längtar tills de är dags för fiske, bärplockning, badning , solning, glassätning mm mm.

Jag längtar tills vi ska åka på semester, jag och Jens första gemensamma semester! Jag längtar tills vi ska till Norsjö <3. Jag längtar tills att hela familjen ska hitta på en massa bus och tokigheter!

Vi gör ju mkt saker som de är, men på sommaren blir det speciellt.

En av dom bästa sakerna som finns, är att sitta på bryggan vid Nordtjärn i Norsjö.....maskburken står halvöppen bredvid mig , vattnet kluckar emot bryggan, och skapar en behaglig gungning. Fåglarna kvittrar....utsikten är magisk....många dofter....myggen surrar.. alexander sitter och eldar  och täljer ....Ja lutar mig bakåt och väntar på napp...Man behöver inte tänka på nånting....helt avslappnad.....bara vi, skogen och vattnet...Ja, det måste upplevas för att förstås.

En annan underbar sak är när vi sitter ute och fikar, barnen springer omkring och skrattar och busar....det varma kaffet smakar gott i min mun, likaså fikabrödet....
När vi spelar fotboll , brännboll eller liknande...det är så roligt....

Eller när jag och Alex badar i havet, dyker runt och leker tagen. Solen lyser, och vi är i vattnet en evighet...
Eller  varför inte ett kvällsdopp i Norsjö...

Åsså längtar jag efter pappa, för pappa och sommar hör ihop extra mycket...Det är dit man åker när man har semester...det är så underbart att vara där....
och nu har ja ju även världens bästa svärföräldrar där också, och Jens syster med familj....<3

Ja skulle få hålla på till nästa sommar och skriva, om ja ska skriva allt om varför jag älskar sommaren...
För den är bara underbar!

Och det bästa av allt, jag får träffa alla jag älskar, och jag får umgås med alla jag älskar!

2 kommentarer:

  1. Så underbara sommartankar Du delar med Dig av, min älskade dotter! Kramar Pappa

    SvaraRadera
  2. Det går mycket bättre att läsa nu, men så fort jag läser denna text, tåras mina ögon av glädjen i det Du berättar, därför blir det så korta kommentarer. Kramar Pappa

    SvaraRadera